{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Roser {{forumTopicSubject}}

Da vi overtog dette sted, var der et væld af meget gamle roser.
De stod i urtehaven, derfor måtte de flyttes.
Ikke alle overlevede, men rigtig mange gjorde.

Den forrige lejer, havde brugt dem, + meget andet i selve haven til afskæring til buketter og kranse. som hun lavede i stor stil.

Jeg har så med de overlevende roser forsøgt at skære dem ned, og starte dem igen, men synes at de er meget tilbøjelige til at fise en meters penge op, og så er det bare det.
Jeg ville gerne have dem til at skyde noget mere end bare en enkelt eller 2.

De er meget flotte når de blomstere, en del er hvide og lyserøde, der er et par enkelte røde, og deres duft er rigtig god gammeldags roseduft, og meget kraftig.

Vi har også en klatre-rose som står op af vores mur, den vokser flere meter om året, og er ganske ustyrlig, hver gang jeg prøver med søm og bånd at få den en vej, drøner den en anden, og gerne op over vores tagrend. og hidsig er den osse, det ender gerne med mange sår og refter at forsøge at få styr på den smiley
Kan det virkelig passe at den vokser op til 3 meter om året ?
Den får et væld af knaldrøde roser, stor og flotte, som også dufter meget kraftigt af rose smiley


Kommentarer på:  Roser
  • #2   21. feb 2014 Ok smiley

    Roser er også enormt smukke smiley


  • #3   11. mar 2014 Mit råd ville være at beskære den yderligere i løbet af sommeren,, altså når den begynder at sende en lang ud, der ikke ser ud til at dele sig,, så find en passende højde og klip den igen,,, men jeg ved ikke helt om det virker. Har selv overtaget en del roser i min nye have, og der er også nogle af dem der havde den tendens sidste år. Men i år har jeg dem fra "start" af,, så jeg kan være over dem hele tiden og forsøge at få dem til at buske sig. smiley

Kommentér på:
Roser

Annonce