{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

tørt skyggefuldt bed {{forumTopicSubject}}

Jeg har et smalt bed langs huset, der falder ikke regn der, det ligger lidt i læ af huset. og bedet er i skygge det meste af dagen . smiley

Før hen var der hasselurt i det bed, men den er gået ud, om det har været frost eller lign , det ved jeg ikke, tror den hasselurt havde stået der i mange år.

Hvad søren kan man plante der som kan tåle at stå i skygge ?


Kommentarer på:  tørt skyggefuldt bed
  • #1   21. feb 2014 t.g. f.eks. funkia den fås i flere sorter jeg har den alm. og en hvidbroget begge får smukke ranker af lyslilla/blå blomster og er en staude der står smukt uden gødning år efter år.(den dør hvis den står i fuld sol) så helt idel i dit bed.

  • #2   21. feb 2014 Ane : Super.... kender den ikke, men prøver lige at søge den på nettet smiley

  • #3   21. feb 2014 Oh jow.... jeg kender den da godt, er bare ikke en ørn til blomsternavne smiley

    Har en kæmpe funkia til at stå under min blågran smiley og flere skyggefulde steder har jeg små, med hvide blomster smiley

    Dem må jeg straks ud og invistere i lidt flere af smiley

    Når det bliver lidt varmere altså.... smiley


  • #5   21. feb 2014 Ja det er abosolut også en god ide, dog skal det stadig være skygge-blomster der skal i krukkerne smiley

    Nogen der kender : flaskerenser-blomst ?


  • #6   21. feb 2014 ja dem har jeg også de har sartgrønne blade og en lyslilla blomst er også gode til skygge det bed --ELLER skovkant, hvor funkiaerne står er der forskellige planter skal lige rode lidt med hukommelsen for de er jo ikke fremme nu.hvis du vil have en busk er kvæde god, den får de3 skønneste orange blomster og æbleagtige frugter som smager fint som marmelade.
    liljekonvaller i skovbunden det må man altså bare ha.....ved godt de er giftige mine hunde har aldrig rørt dem.(har også en gulregn, et andet sted den elsker sol) Ane


  • #7   22. feb 2014 Jeg har et kvæde-træ , mener det er en pære-kvæde smiley

    jeg har nogle rigtig flotte skygge blomster ved siden af min hønsegård ( gud være lovet at ingen endte på den forkerte side af hegnet da vi lavede den smiley ) .
    De starter ud som grøn plante, for en lilje-agtig blomst og siden da en stængel med røde tæt-sidende bær, jeg fik googlet den og fandt ud af at den var smask-hamrende giftig ... smiley
    Sidste år dukkede der pludselig en plante op i det ene af mine bede, den mindede om engle-trompeten, jeg lod den gro op, fordi jeg synes det var spændende at se hvad den udviklede sig til, den fik fine lyseblå blomster, og da den blev googlet, fandt jeg ud af at den hørte hjemme i nat-skygge-familien og var lige ledes giftig... smiley



  • #8   22. feb 2014 Den blå var kantbæger

    profilbillede
  • #9   22. feb 2014 den røde var Italiensk arum

    profilbillede
Kommentér på:
tørt skyggefuldt bed

Annonce