{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Dyrke Jordbær og andet {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg skal flytte ind i en rigtig hyggelig hytte på siden af et bjærg, omringet af en stor fin skov. Stedet ligger i Nord Norge, og der er rigtig hyggeligt, men jeg mangler lige en smule have smiley

På terassen hænger en fin hvid balkongkasse - plastik (se evt. vedhæftet billede). Denne kasse har jeg overvejet at plante nogle jordbær i.
Men hvordan gør jeg ? Har hørt, at man kan pille stenene af jordbær som man køber, tørrer dem og så kan man bruge disse til at plante med ?

Lige nu har vi sne her oppe som jeg bor, men den skulle gerne være tø op i løbet af de to kommende uger.
Her er sol 24 timer i døgnet, så min kommende plante, vil få masser af sol.
Men sneen plejer allerrede at være tilbage omkring september, så vores efterår ligger ca. i august. Hvis jeg bruger stenene som frø, tror i så, at jeg når at få bær i år ? smiley

Og hvis der kommer en plante, overlever den så ude i -30 grader og omkring 2 meter høj sne ? Eller skal jeg tage planten ind om vinteren, for at den kan overleve til næste år ? smiley

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrke Jordbær og andet
  • #2   30. apr 2015 Jeg ved intet om at dyrke jordbær i Nord Norge, men tror altså ikke at du når at få jordbær i år, hvis du sår dem fra frø. Jeg har aldrig sået jordbær, men plejer at tage aflæggere/udløbere fra eksisterende planter i august, og sætter dem direkte i jorden. Så har man jordbær sommeren efter, og næste sommer og næste og næste igen....

    God flytning smiley


    profilbillede
  • #3   8. maj 2015 Hvad med at sprede jordbær i skoven? Så man har noget at lede efter smiley

Kommentér på:
Dyrke Jordbær og andet

Annonce