{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.310 visninger | Oprettet:

Bunddække {{forumTopicSubject}}

Heey HG.

jeg er på udkig efter noget bunddække til min have

men har fundet ud af at der er helt vild meget forskelligt og er derfor kommet i tvivl om hvad for noget jeg skal vælge
er der evt nogle der kan hjælpe mig smiley

i starten var jeg på udkig efter Efeu men tror det kommer til at se rodet ud med den eller er det bare mig?

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bunddække
  • #1   29. apr 2012 Jeg ville også mene, at efeu hurtigt kan komme til at se rodet ud, så det er umiddelbart ikke bare dig smiley

    Bunddække til hvad, helt præcist? Jeg tænker hvad med hosta'er? Kan man ikke bruge det? Jeg er stor fortaler for hostaer smiley


  • kenneth H
    kenneth H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Svar: 68
    #2   29. apr 2012 Timian , , der er mange slags krybende timian , Dufter fantastisk, og breder sig relativt hurtigt.

  • #3   29. apr 2012 Nå ja, jeg har faktisk ingen anelse om hvor hurtigt hostaer breder sig.

  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #4   29. apr 2012 De små vilde jordbær, de ka endda spisese smiley
    Vintergrønt...det er grønt hele året, og får om sommeren små lilla blomster.


  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #5   29. apr 2012 Hvis Hosta står det rette sted, gror de godt. Men det er jo en lidt høj bunddække.
    De har det bedst i skygge... Ja de er flotte, og der findes også en del forskellige.


  • #6   29. apr 2012 Fedt, at de har det bedst i skygge. Det anede jeg faktisk ikke smiley

  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #7   29. apr 2012 Vores datter har 2-3 styk, der står i et bed med 3 æbletræer. Der befinder de sig meget godt, der får de også en fin skygge.
    Jeg selv har 2 på Nordsiden af huset...de står også flot smiley


  • #8   29. apr 2012 Jeg vil sige, at fordelen, udfra mit synspunkt, ved hostaer er, at det er super flot med de store grønne blade. Det er efter min mening meget mere dekorativt og samtidigt ikke rodet, end f.eks. efeu.

  • #9   29. apr 2012 Jeg kan forslå Venca. Det r en meget lav krybende plante der er meget flittig. Den får allerede meget tidligt på året små lilla blomster. Den kan blive ved helt hen sidst på året at poppe nye blomster frem fra dækket.

    Der er mange sjove små jordbærplanter. Jeg har skovbær med lyserøde blomster og spislige, jeg har med skovbær med hvide blomster også spislige. Jeg har jordbær der bliver hvide og også dejlige at spise af.
    De er gode for fugle, børn og voksne.
    Jeg har en anden lille fin sag med røde blade som jeg ikke lige kan huske navnet på. Den kan gro alle vegne og skyder sådan nogle små søjler op ned lilla blomster. Kan finde navnet hvis interessen er for det.


  • Iben
    Iben Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Haver: 1 Svar: 6
    #10   29. apr 2012 Bundække kan være mange ting.
    Men hvis det er noget det skal kunne betrædes samtidig så er trædebregner fortræffelige.
    Hosta er bestemt også en af mine favoritter, jeg har så sent som idag udplantet nogen jeg delte i efteråret. De er meget taknemmelige både i sol og skygge.


  • #11   30. apr 2012 Mange tak for jeres svar smiley ja kan da godt være jeg skal have fat i nogle flere hostaer.
    Må da lige se hvad den Venca er for en for har kørt meget med hvide.blå og lille detaljer smiley

    Men det er nu ikke noget der skal betredes det er bare så der er lidt mindre arbejde med ukrudt smiley


  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #12   30. apr 2012 Var så lidt smiley
    Ja der findes ret meget man kan bruge....det er bare lige det, at komme på det.


  • #13   4. maj 2012 Susan H du må meget gerne finde navnet på den plante med de lillae blomster.

    Og vil nu også gerne høre folks meninger omkring min have da jeg nu selv syntes at den mangler flere planter og bund dække osv.. smiley


  • #14   4. maj 2012 Ja det skulle være en Læbeløs. Der er jo nogle forskellige kan man se på dette link

    http://www.google.dk/search?q=l%C3%A6bel%C3%B8s&hl=da&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=nC2kT8_MBNPU4QTH9PSPCQ&sqi=2&ved=0CG0QsAQ&biw=1024&bih=499

    Min er den med de røde blade. De vokser hurtigt og kan derfor godt dække et stykke på kort tid. De skyder så sådan nogle søjler op som jeg skrev med blomsterne på. Søjlerne på mine er vel omtrendt i snit 5-7 cm høje.


  • #15   4. maj 2012 okay mange tak..

    men tror nu ind til videre at jeg vil gå efter Vinca minor smiley


  • #16   5. maj 2012 Vinca er også en sød plante, der er så trofast med sine små blomster. smiley

  • #17   5. maj 2012 Yepper har lige fået købt 12 stykker i dag og de siger de breder sig helt vild, og hvis man slår det med græs maskinen kommer der flerer blomster på smiley

  • Helle N
    Helle N Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #18   28. jun 2012 Forøvrigt findes vinca i en storbladet og en småbladet type.
    Der findes også flotte roser som egner sig fortrinligt til bunddække.
    Trædebregner er også et spændende bunddække, og coteneaster er også smukke med deres røde bær hen på sommeren.
    Der er mange muligheder, så spørg evt. på nærmeste planteskole hvilke muligheder der er.


  • #19   28. jun 2012 Ja der er godt nok et hav af muligheder smiley skal bare lige finde ud af hvad for en der er pænest til min have smiley

Kommentér på:
Bunddække

Annonce