{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.497 visninger | Oprettet:

Britt N
Britt N
Tilmeldt:
12. jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

måske forkert sted? Stuebirk! {{forumTopicSubject}}

Hej..
jeg ved ikke om jeg skulle ha været under bolig med dette emne, men da det gælder en plante, tænkte jeg at måske I kunne vre behjælpelige alligevel?
jeg har en stuebirk.. den har været min farmors, som døde for 1½ år siden.. og har bare haft SÅ mange problemer med at holde "lortet" i live!!
jeg er ved at være desperat nu..
den står så den kan få sol.. i et hjørne, men tæt på radiator og vindue..
min kat er glad for at daske til den.. tror I det er det der stresser den? den får vand så den hele tiden er fugtig..
skal den evt "bare" ha ny jord.. er ikke skiftet i 2 år.. kan jeg godt skiftet det på denne års tid?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måske forkert sted? Stuebirk!
  • Britt N
    Britt N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   13. jan 2014 det er bare det eneste sted den kan stå, hvis den skal ha lys smiley

  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #3   13. jan 2014 Jeg har for en del år siden haft stuebirk, nogle gange, men dette er for længst opgivet. Jeg tror de er ret svære. Min kunne stå fantastisk flot, for pludselig at smide næsten alle blade, og starte forfra, men det blev aldrig rigtig det samme.
    Men det med at katten basker til den, tror jeg ikke den bryder sig om.
    Syntes ofte grønne planter, ikke har det for godt med, det at røre ved dem....Og ja for tæt på radiator, er heller ikke det bedste. Mener heller ik de bryder sig om udtørring smiley


  • Haveskræk P
    Haveskræk P Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 30
    #4   19. jan 2014 Vi har to stuebirk , den ene er nok omkring 20 år , den står i vinduet mod øst , og er vel ca 85 cm høj , og står i en potte på str. med en gulvspand , den bliver ofte glemt og udtørrer så, og det er ikke hvert år vi giver den gødning , og stuebirk skal tabe bladene en gang om året Den anden plante er mere spinkel og står i et syd vindue i en lille potte og blir ikke rigtig så frodig. Der er radiator under begge vinduer og vi har katte og vi har omkring 20 grader om vinteren,håber du kan bluge det til noget. mvh

Kommentér på:
måske forkert sted? Stuebirk!

Annonce