{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

jordtemperaturen og at så grønsagsfrø {{forumTopicSubject}}

Jeg er jo noget ny med køkkenhave og det at så grønsager. Har hørt en "lille fugl synge" at jordtemperaturen skal være 10 grader før man kan så. Er det rigtig?
Og synes det tager laaaaang tid. Efter http://www.landbrugsinfo.dk/Planteavl/Vejret/Sider/PL_Jordtemperatur.aspx så er temperaturen noget ustabil.
Er I andre startet med at så, eller venter I også på de magiske ti grader?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jordtemperaturen og at så grønsagsfrø
  • #1   14. maj 2012 Nej jeg har aldrig målt temp. Hvis jeg synes jeg var lidt tideligt ude har jeg dækket md plastik. Og når de nye spirer var store nok så af med plastikken.

Du kan sagtens så nu, vil jeg mene.

• #2   14. maj 2012 Det er netop det med plastik jeg vil undgå.
    Men havde en vågennat i nat og sad og kigget på dr.dk. Så en episode med Søren Ryge direkte som blev sendt sidst uge. Og han havde sået. Så besluttede faktisk i nat, at jeg i dag skal hakke en sidste gang, og så smiley Så får det som vil kom, og resten må jeg undvære.
    Har du sået dine grønsager, Susan?

• #3   14. maj 2012 Nej jeg har valgt ikke at have køkkenhave mere, men har haft det i mange år. Jeg vil sige at det eneste problem jeg har været stødt på i forbindelse med at være for tidlig ude var svedne kartoffel toppe. Sk*** ærgeligt for det er noget der kan sætte det hele så meget tilbage.

• Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 207
    #4   14. maj 2012 Vi har sået og sat hva der skulle i jorden. De første kartofler, for ca 1 1/2 mdr siden. Og derefter løg, rødbeder osv. Hvis der så pludselig kommer kulde, evt. lettere frost, så går det bare i stå, og vil så selvfølgelig ta længere tid end normalt.
    Så du kan rolig putte i jorden nu....

• #5   15. maj 2012 Karin. Vi har da haft frost siden. Hvordan gik det med dine kartofler? Jeg havde sat kartoflerne, men de havde ikke begyndt at spire da vi havde frost. Men jeg mistet nogle baby-tagetes som jeg havde plantet ud.
    Men tvivler nu på vi får mere frost nu.

• Karin H

#6   15. maj 2012 Her har vi ikke haft frost efterfølgende.
    De første vi satte er ca 25 cm i højden nu.....lægger billeder ind sendere.
    Du har husket at lægge kartoflerne til spiring inden ikke?
    Baby Tagetes, det kan også være solsorten der har taget dem, hvis de evt er knækket? De er vilde med de små nye Tagetes.....

• #7   15. maj 2012 der var små spirer på de da jeg købte de, men har ikke selv forspiret de. Tagetes var slimet og frostdræbt nu er de helt væk.
    Har vært ude mellem regnbygerne i dag og sået smiley

• Karin H

#8   15. maj 2012 Normalt skal man forspirre kartofler i ca 3 uger, hvor de skal stå både lunt, lyst og mørk. Det vil sige lyst om dagen, og vi dækkede dem til om natten. Alt imens de ligger til spirring....
    Dine tagetes kan både være frost, og evt. snegl.
    Men jeg ved, når man selv sår tagetes, og senere sætter dem ud, så vil Solsorten meget gerne knække toppen af dem smiley

• Karin H

#9   15. maj 2012 Så har jeg oprettet et fotoalbum, med vores køkenhave smiley

Kommentér på:
jordtemperaturen og at så grønsagsfrø

Annonce