{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.604 visninger | Oprettet:

Stine T. J
Stine T. J
Tilmeldt:
5. okt 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Græsplænen :D {{forumTopicSubject}}

Hey Alle...

Have-dum blondine søger masser af svar smiley

Hvornår må man begynde at slå græs ?

Hvornår er det bedst at beskærer et æbletræ ?

Hvordan bekæmper jeg mos i plænen ?

Nogen der ved hvordan og hvorledes med ræve og begravede dyr ?? Tænker her på at min hund tog over regnbuebroen for 2 måneder siden, og jeg vil meget gerne flytte alle stenene og plante blomster istedet. Jeg har bare ikke lyst til at finde hendes rester en eller anden morgen, fordi jeg synes det er smart med blomster..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græsplænen :D
  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #1   23. mar 2012 Med hensyn til din hund, så ska du jo bare ikke grave så dybt.
    Jeg går ud fra, at du har begravet den i en go dybde ikke?



  • Stine T. J
    Stine T. J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   23. mar 2012 Det håber jeg at jeg har.. Over 1 meter.. Er det egentlig nok ?? Eller bør jeg lade stenene ligge ?

  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #3   23. mar 2012 Så er det bestemt en fin dybde....Vores er også begravet i lidt over en meter, og jeg mener loven siger min. 70 eller 90 cm.
    Vi har sat et lille træ på graven, en Dværgsyren, og der kommer vi slet ikke ned i den dybde....
    Så hvis du kun vil har blomster, kan du sagtens det.


  • Stine T. J
    Stine T. J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #4   23. mar 2012 Åhhh det var rigtigt rart at vide.. Altså det med at jeg kan plante blomster istedet for at skulle se på de grimme Albertslund sten.. smiley

    Så mangler jeg bare at få styr på resten af haven smiley
    Det skal nok komme, men jeg er godt nok blank på det hele.. Det værste er at naboen er Fancy anlægsgartner, og jeg tør ved den søde ikke at spørge ham til råds.. smiley


  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #5   23. mar 2012 Jamen det skal nok komme med tiden....Og jeg kan trøste dig med, at selvom vi her hos os er, "gamle" have-ejere, lærer vi stadig nyt smiley


  • #6   25. mar 2012 du kan leje en mosfjerner smiley motordrevet og så gir du jernvitriol bagefter og sidst en ordentlig gang plæne gødning smiley jeg har noget der skal blandes op med vand det gør græsset fuldstændig man sku tro det var løgn GRØNT smiley hehe

  • #7   25. mar 2012 frugt træer har jeg læst skal beskæres mellem juni og august smiley

    græsset må du slå så snart det gror smiley


  • #8   25. mar 2012 ikk gi jernvitriol efter hehe det skal du gøre 1 uge før du kommer med maskinen smiley det bliver helt sort nemlig smiley

  • Stine T. J
    Stine T. J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #9   26. mar 2012 Tak Kim smiley

    Jeg prøver.. Har siddet på knæ idag og heve mos op.. Det her kommer til at lyder vildt underligt, men hold da op hvor er det befriende på en eller anden måde smiley Den der knasende lyd når moset slipper hinaden og så at se hvordan man kan se at man har lavet noget smiley Lidt som at sidde og pille i maling der er gået løs..

    Meeeen.. har en ret stor have, så det går nok ikke at ligge på 4 og fixe hele haven sådan smiley


  • #10   26. mar 2012 Haha kender det godt smiley men så vil du være glad for den maskine der den fylder en trailer i løbet af no time smiley jo jo det vil din nabo vel synes om når du ligger på alle 4 hehe

  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #11   26. mar 2012 Kim....undskyld, men hvor har du læst, at man beskærer frugttræer mellem juni og august...
    Der er de jo fyldt med frugter, på det tidspunkt!
    De ska beskæres om vinteren......




  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #12   26. mar 2012 hahaha Stine den var ellers go´ smiley
    Tror også du bliver træt af det i længden, og ligge på alle 4 smiley


  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #13   26. mar 2012 Stine har du ikke mulighed for, at oprette din have.....Ofte er det nemmere at give råd, når man har lidt billeder foran sig smiley

  • #14   26. mar 2012 Lige her smiley helst om sommeren smiley http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/frugt_og_baer/10421.html

  • #15   26. mar 2012 Ja opret haven smiley gerne hvor du ligger på knæ smiley haha

  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #16   26. mar 2012 Ja jeg har nu læst hva de skriver på den side…
    Men hænger stadig til den gamle metode. Der er for mig, ingen mening med at beskære frugt træer, om sommeren.


  • #17   26. mar 2012 Okei smiley hehe der er jo os masser af tid som de skriver smiley

  • Stine T. J
    Stine T. J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #18   26. mar 2012 Heh.. Jeg har faktisk kun et billede af have lige pt.. Og må ikk oprette haven med kun et billede.. Må se om jeg ikke kan få taget nogle flere i morgen smiley
    Haven er 700kvm, så det er ikke fordi at det ville tage mange dage hvis man ligger på 4 men alligevel smiley


  • Stine T. J
    Stine T. J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #19   26. mar 2012 http://www.havebazoom.dk/alb_vis.aspx?albumid=87

    Har oprettet album med kun et billede smiley

    Må jeg beskærer æbletræet nu ? Det er faktisk naboens og har fået lov til at gøre det.. Jeg er ikk helt glad for æbletræer.. Vil heller have et kirsebærtræ eller bærbuske smiley


  • #20   27. mar 2012 du må helst beskære dit træ når det er sommer smiley det er for træet`s bedste smiley

  • #21   29. mar 2012 Stine T J ** Det her kommer til at lyder vildt underligt, men hold da op hvor er det befriende på en eller anden måde smiley Den der knasende lyd når moset slipper hinaden**

    smiley
    Sådan har jeg det med at luge kløver i plænen. Det bedste er, når man får fat i en stilk og dens udløbere, og kan løsne en hel masse på en gang. Det er zenbuddistisk terapi :-D.
    Mosset har jeg endnu ikke fundet behag i. Plejer at bruge riven til det, og når jeg er færdig, er der mere sort jord end grønt græs, og det ser forfærdeligt ud smiley


  • Stine T. J
    Stine T. J Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #22   31. mar 2012 Tinka D

    Det ser rigtigt forfærdeligt ud smiley Vi dummede os med haven sidste år, så i år har vi riiiiigtigt meget mos.. Men nøøøj det er skægt at hive i smiley

    Selvom jeg har extremt grønne fingre, så har jeg aldrig rigtigt været glad for havearbejde.. Før nu.. Kan slet ikke stoppe med at gå i haven de her dage smiley
    Pga mit handicap går det ikke så hurtig, men det går fremad smiley


  • Peder  M
    Peder M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Svar: 28
    #23   7. apr 2012 Husk at hvis du skærer grene af over 10 cm. i diameter har du dødsdømt dit træ. Sår mindre som er lagt korrekt uden for kambiet kan træet godt bekæmpe, men snit over 10 cm vil være ingang for råd og dræbe træer med tiden...

    angående mos så er jernvitriol en effektiv og dyr måde.. beskæring af træer og buske så sollyset kan tørre jorden er en effektiv måde at begrændse mos på. Jeg har moskusænde (for at tage dræbersnegle) gående og de roder ald mos op så græs kommer i stedet.. gratis, effektiv og så er de super hyggeligt smiley


Kommentér på:
Græsplænen :D

Annonce