2.715 visninger
|
Oprettet:
Græsplænen :D {{forumTopicSubject}}
Hey Alle...
Have-dum blondine søger masser af svar
Hvornår må man begynde at slå græs ?
Hvornår er det bedst at beskærer et æbletræ ?
Hvordan bekæmper jeg mos i plænen ?
Nogen der ved hvordan og hvorledes med ræve og begravede dyr ?? Tænker her på at min hund tog over regnbuebroen for 2 måneder siden, og jeg vil meget gerne flytte alle stenene og plante blomster istedet. Jeg har bare ikke lyst til at finde hendes rester en eller anden morgen, fordi jeg synes det er smart med blomster..
Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
Jeg går ud fra, at du har begravet den i en go dybde ikke?
okt 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
Vi har sat et lille træ på graven, en Dværgsyren, og der kommer vi slet ikke ned i den dybde....
Så hvis du kun vil har blomster, kan du sagtens det.
okt 2011
Så mangler jeg bare at få styr på resten af haven
Det skal nok komme, men jeg er godt nok blank på det hele.. Det værste er at naboen er Fancy anlægsgartner, og jeg tør ved den søde ikke at spørge ham til råds..
mar 2012
Følger: 1 Haver: 1 Emner: 2 Svar: 29
mar 2012
græsset må du slå så snart det gror
mar 2012
okt 2011
Jeg prøver.. Har siddet på knæ idag og heve mos op.. Det her kommer til at lyder vildt underligt, men hold da op hvor er det befriende på en eller anden måde
Meeeen.. har en ret stor have, så det går nok ikke at ligge på 4 og fixe hele haven sådan
mar 2012
Der er de jo fyldt med frugter, på det tidspunkt!
De ska beskæres om vinteren......
Tror også du bliver træt af det i længden, og ligge på alle 4
mar 2012
mar 2012
Men hænger stadig til den gamle metode. Der er for mig, ingen mening med at beskære frugt træer, om sommeren.
mar 2012
okt 2011
Haven er 700kvm, så det er ikke fordi at det ville tage mange dage hvis man ligger på 4 men alligevel
okt 2011
Har oprettet album med kun et billede
Må jeg beskærer æbletræet nu ? Det er faktisk naboens og har fået lov til at gøre det.. Jeg er ikk helt glad for æbletræer.. Vil heller have et kirsebærtræ eller bærbuske
mar 2012
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Haver: 1 Emner: 6 Svar: 42
Sådan har jeg det med at luge kløver i plænen. Det bedste er, når man får fat i en stilk og dens udløbere, og kan løsne en hel masse på en gang. Det er zenbuddistisk terapi :-D.
Mosset har jeg endnu ikke fundet behag i. Plejer at bruge riven til det, og når jeg er færdig, er der mere sort jord end grønt græs, og det ser forfærdeligt ud
okt 2011
Det ser rigtigt forfærdeligt ud
Selvom jeg har extremt grønne fingre, så har jeg aldrig rigtigt været glad for havearbejde.. Før nu.. Kan slet ikke stoppe med at gå i haven de her dage
Pga mit handicap går det ikke så hurtig, men det går fremad
apr 2012
Følger: 1 Svar: 28
angående mos så er jernvitriol en effektiv og dyr måde.. beskæring af træer og buske så sollyset kan tørre jorden er en effektiv måde at begrændse mos på. Jeg har moskusænde (for at tage dræbersnegle) gående og de roder ald mos op så græs kommer i stedet.. gratis, effektiv og så er de super hyggeligt
Græsplænen :D