{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Planter til altan..
  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #1   19. mar 2012 Hvilken vej vender din altan Øst-Vest-Nord eller Syd?


  • #2   21. mar 2012 Jeg har tidligere boet på 3. sal med altan, hvor jeg havde både kaprifolie og roser (og en super flot Kanna,, den kan dog ikke overvintre på altanen. Men det kan de andre sagtens. Min altan vendte mod vest.

  • Tina  P
    Tina P Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   22. mar 2012 Den må være øst-vendt. Jeg har solnedgangen den vej og dermed også eftermiddagssolen.. Og storebæltsbroen, der er kanon flot i solnedgangen smiley

  • #4   22. mar 2012 hmm så må den da være mod vest,, solen står op i øst og går ned i vest smiley



  • Tina  P
    Tina P Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   23. mar 2012 Annica.. Ja den er selvfølgelig mod vest smiley


  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #6   23. mar 2012 De mest vinterhårdføre er nok Hebe planter, om små min gran.
    Der fåes mange forskellige, og flotte....


  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #7   23. mar 2012 Men om vinteren er det altså svært med altankasser, da rødderne har nemt ved at fryse.
    Så skal man slå noget omkring kasserne, evt. det man pakker sarte planter ind i om vinteren....kan købe i plantebutikker.


  • Tina  P
    Tina P Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   23. mar 2012 Karin.. Min altan er lukket med glas, der selvfølgelig kan åbnes. Jeg havde forestillet mig krukker og ikke altankasser

  • #9   23. mar 2012 Jeg havde mit i krukker og der var intet der blev pakket ind om vinteren. Sørgede bare for at stille krukkerne helt op af muren ind mod huset.

    Når der er glas omkring din terrasse, tror jeg ikke du får de store problemer med at overvintre de fleste planter. Medmindre de selvfølgelig er meget eksotiske. smiley




  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #10   23. mar 2012 Tina P
    Ja det giver jo så noget helt andet, når den er lukket med glas....så er der jo næsten uendelige muligheder.


  • Tina  P
    Tina P Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   24. mar 2012 Tak alle jeg må ud og kigge mig om efter noget smiley

  • #12   24. mar 2012 God fornøjelse smiley
    Det er så skønt at "kigge" efter planter,, jeg får bare altid lidt for meget med hjem. På den anden side, så kan man vel ikke få for mange planter smiley


  • Tina  P
    Tina P Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   25. mar 2012 Annica.. nej jeg er heller ikke god til at begrænse mig før de falder ned af vindueskarmen .. hi hi
    Jeg ville gerne have indrettet min altan som en slags "altan-oase", men jeg ved bare stadig ikke hvad jeg skal købe.. Jeg vil helst have blomstrende planter.


  • #14   25. mar 2012 Den kaprifolie jeg havde duftede helt fantastisk om aftenen, kan klart anbefales.
    Jeg havde den stående i en trækrukke, hvor jeg satte noget hegn på den ene halvdel af krukken, så den kunne kravle i det. (den overlevede desværre ikke da jeg flyttede og der så kom 2 gange -17 med optøning imellem, forrige vinter)
    Min rose, tror den hedder fresia, (gul med skøn duft) stod også i en trækrukke.

    Udvalget er næsten uendeligt når du har glas omkring din terrasse. Så det er bare at finde leksikonet frem og finde de planter du synes bedst om. smiley




Kommentér på:
Planter til altan..

Annonce