{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
130 visninger | Oprettet:

Er det muligt for tomatplanter ikke at få blomster og dermed frugter {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne tomatplante, som ellers er vokset ud af to frø, taget fra nogle tomater fra REMA 1000 i sidste år (2024) men som desværre blev plantet ret sent i sommeren og dermed aldrig har nået, at hverken satte blomster og dermed tomater - altså i sidste år.

Planterne har dog vist sig, at være utroligt stærke og modstandsdygtige og er blevet ved med at vokse og har endda overlevet at gro i min taglejlighed, hvor der ellers godt kan blive ret køligt om vinteren. Jeg har ladet mig fortælle, at tomatplanterne i især drivhuse som regel kun er en sæsonplante, som dør senere hen mod vinteren. Dette er min første tomatplante, som jeg nogensinde har dyrket. Den har haft nogle sørgemyg, men dem har jeg fået has på med nematoder og som det kan ses, så har trives den både før, under og efter dette kortvarige angreb. Der er også kommet et nyt og stærkt skud helt nede fra bunden af de to gamle primære grene, som kan ses ud fra billedet.

Jeg har dog for få dage sidsen fået en pludselig mistanke og fornemmelse som siger mig, om der kan være noget galt. Jeg har endnu tilgode, at se nogle blomster, som jeg indtil videre aldrig har set på planten før. Jeg ved ikke om det stadigvæk vil ske senere på sommeren eller om der er noget galt med denne tomat-/plantetype, som jeg har brugt.

Er der nogen, som har forstand på planter og som kan kaste lys over sagen?

På forhånd, tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Er det muligt for tomatplanter ikke at få blomster og dermed frugter

Annonce