1.737 visninger
|
Oprettet:
Havebøger. {{forumTopicSubject}}
Jeg har ganske enkelt fået øjnene op for alle de fantastiske mange havebøger der findes
Jeg har dertil fået lidt havebøger af min kære moder, samt bestilt et par stykker og meldt mig ind i bogklubben Bolig og Livsstil.
I den sammenhæng tænkte jeg så - Hvad med jer derude? Er I også glade for havebøger? Og i så fald, hvilken bog slår I mest op i af dem I har liggende/stående og har I en bestemt forfatter, som I ganske enkelt holder lidt mere af end de andre?
Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
Jeg vil meget hellere slå op i en bog, end at søge på nettet....
Sikkert lidt gammeldags, men der er nu noget særligt over bøger.
Min første havebog var Politikens Havebog. Det er en fantastisk god havebog, både til nybegyndre, og de mere erfarene.
Og selvom vi efterhånden er "gamle" haveejere, bruger vi den en del.
Ofte ligger der et par stykker i udestuen, ellers står de i mit bogskab.
Ellers består vores samling af:
Haven Hele Året. ( Ian Spence )
Morgenfruer og Løjtnanshjerter ( Signe Wenneberg )
Det er en havehuske bog, uge for uge. Hyggelig bog...
Gamle Roser ( Hugo Lykke )
En Have er en gave ( Lisbeth Krapper )
God bog, også skrevet på en lidt sjov måde.
Havens Dyreliv ( Politikens bog, Lars Gejl ).
Derudover et par bøger med stueplanter......
mar 2012
Følger: 1 Haver: 1 Emner: 2 Svar: 21
Men mine havebøger står fremme. tror jeg har en lille hyldemeter, plus de jeg har om stueplanter. Og jeg bruger de hele tiden.
I år er bare andre året jeg har køkkenhave. Ellers har jeg kun haft prydhave. Så de to bøger som nu ligger på mit natbord er Politikkens Havebog og den økologiske have af John Fedor. Gode og oversigtelige bøger begge to.
Dog kunne jeg godt nøjes med endevæggen i stuen, ( gavlen ).
Men det samme her, gerne med bøger fra guld, til loft
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Haver: 1 Emner: 35 Svar: 234
De to bøger jeg vil fremhæve er:
Lademanns Blomsteratlas. Dansk udgave ved Åge Nocolaisen.
Her kan man finde stort set de fleste planter, og der er en kort fortælling om plantens pasning og pleje, dens oprindelse osv.
Stenbedet af Jørn Dannesboe
For dem der er interesseret i stenbede, opbygning, gode fif og en flot fortælling om de forskellige stenbedsplanter.
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 48
Jeg har lige fået to bøger af Signe Wenneberg - "Min første have" og "Spis din have".
Derudover har jeg bestilt "Drivhusdrømme" af Claus Dalby, "Camillas have" af Camilla Plum, "Clematis" og "Isabellas store bog om køkkenhaven" af Isabella Smith. Jeg får også Isabellas havedagbog her en af dagene, som en forskudsfødselsdagsgave, så håber, at der er noget godt imellem
Mon der findes en bog der omhandler hostaer?
Ofte blir man betegnet som gammeldags, når man giver udtryk for, at bøger kommer først.... Så det er da rart her er ligesindede
mar 2012
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Haver: 1 Emner: 35 Svar: 234
Jeg fik en kasse af min gamle nabo på 82 år. Den kasse var hans kones hvor hun samlede på havekort fra et eller andet gammelt ugeblad. Samlingen er næsten komplet og blevet ret uvurderlig for mig. Jeg mener serien hedder Havens ABC. Det er en hulens mange år siden den blev samlet, men jeg har så stor fornøjelse af den.
jan 2012
Følger: 1 Haver: 1 Emner: 5 Svar: 32
Jeg har fået min mors haveleksikon (Lademans) og det er blevet læst fra ende til anden i de kolde vintermåneder ,, derud over er Politikens havebog også god.
Min mor og jeg plejer at udveksle bøger med jævne mellemrum,, det er ikke så dyrt når man har en partner in crime til at dele byrden med hehe.
Tilslutter mig reolen fra gulv til loft
For år tilbage havde alle bøger fremme,, nu gemmes de væk, så alt kan se så rent og moderne ud. Men jeg vil nu gerne have sådan en reol
Jeg er så en af dem, der absolut ikke følger treenden, med moderne, og ikke moderne. Vi bor lige efter egen smag....
Har et bogskab, med glas låger, desværre er der ikke mere plads, så videre i overdelen til chartollet...men men men....der er heller ik mere plads
Så der er kun én mulighed nu, og det er reolen fra gulv til loft
mar 2012
mar 2012
Jeg føre en havedagbog over køkkenhaven. Jeg er stadig ny med grønsager, så for at se hvad som fungere og hvad jeg ikke gider til næste år, er det et godt redskab.
Hav en super dag i solen
jan 2012
maj 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
mar 2012
jan 2012
Ok
Jeg er på SU, så jeg kan godt nøjes med sådan en af de der billige "kina-bøger" eller hvad de nu hedder. Så er der lidt flere penge til at købe nye blomster for hehe
sep 2011
Følger: 1 Haver: 2 Emner: 1 Svar: 12
En af bøgerne er jeg blevet specielt glad for, den hedder:
Haveåret - En praktisk guide til havearbejde
af: Eva Rönblom
den henter jeg pt utrolig meget inspiration i og hjælp. Jeg har fået utrolig mange haveplaner pga. netop den bog som jeg allerede pt. er i fuld gang med
jan 2012
Skønt med endnu en juvel til samlingen
sep 2011
Følger: 1 Haver: 1 Svar: 6
Jeg er selv indehaver af Havens staude leksikon, i flere udgaver.
Farver i haven
Have drømme 1+2, drivhus drømme, og krukker i haven af Claus Dalby.
Monets have.
Have haves.
Vand i haven (hvilket jeg stadig ønsker mig i virkelig forstand)
Politikkens store staude bog
Blomster værkstedet
Forårsblomster
Havens buske og træer
Små ting i pil
+ alle de sidste 14 års blade fra Haveselskabet.
Og så har jeg min egen private mappe med forskellige udklip, artikler og haveskitser fra have arkitekten. Gemte navnesedler fra div roser og meget andet.
Urtehave plan fra de forgangne år.
Uundværlige ting især i de mørke vinter aftener hvor man drømmer om kirsbær træer der blomstrer og blå himmel.
mar 2012
Meeen.......nu går jeg lige imod mine ods.....
Denne side ser faktisk rigtig go ud. www.haveABC.dk
Man ska jo heller ik være helt baglæs
mar 2012
Ja den har fine overskuelige ikoner.....
Jeg fandt i dag en havebog, den lå i huset på vores containerplads.
Sprit ny..... Farver I Haven af Jane Schul, fra Gyldendals bogklub.
Hvor heldig ka man være
Havebøger.