{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Havebøger. {{forumTopicSubject}}

Jeg har ganske enkelt fået øjnene op for alle de fantastiske mange havebøger der findes smiley
Jeg har dertil fået lidt havebøger af min kære moder, samt bestilt et par stykker og meldt mig ind i bogklubben Bolig og Livsstil.

I den sammenhæng tænkte jeg så - Hvad med jer derude? Er I også glade for havebøger? Og i så fald, hvilken bog slår I mest op i af dem I har liggende/stående og har I en bestemt forfatter, som I ganske enkelt holder lidt mere af end de andre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havebøger.
  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #1   29. apr 2012 Jeg har en del havebøger...Nok også fordi jeg generelt er vild med bøger smiley

Jeg vil meget hellere slå op i en bog, end at søge på nettet....
    Sikkert lidt gammeldags, men der er nu noget særligt over bøger.

Min første havebog var Politikens Havebog. Det er en fantastisk god havebog, både til nybegyndre, og de mere erfarene.
    Og selvom vi efterhånden er "gamle" haveejere, bruger vi den en del.
    Ofte ligger der et par stykker i udestuen, ellers står de i mit bogskab.

Ellers består vores samling af:

Haven Hele Året. ( Ian Spence )

Morgenfruer og Løjtnanshjerter ( Signe Wenneberg )
    Det er en havehuske bog, uge for uge. Hyggelig bog...

Gamle Roser ( Hugo Lykke )

En Have er en gave ( Lisbeth Krapper )
    God bog, også skrevet på en lidt sjov måde.

Havens Dyreliv ( Politikens bog, Lars Gejl ).

Derudover et par bøger med stueplanter......

• #2   29. apr 2012 Jeg har mange havebøger. Rigtig mange. Men som Karin H, er jeg også vild med bøger. Og mit største ønske, er at få bygget en stor gulv-til-loft reol på den lange væg i stuen. Lige nu har jeg bare halvparten af mine bøger fremme. Resten er i papkasser.
    Men mine havebøger står fremme. tror jeg har en lille hyldemeter, plus de jeg har om stueplanter. Og jeg bruger de hele tiden.
    I år er bare andre året jeg har køkkenhave. Ellers har jeg kun haft prydhave. Så de to bøger som nu ligger på mit natbord er Politikkens Havebog og den økologiske have af John Fedor. Gode og oversigtelige bøger begge to.

• Karin H

#3   30. apr 2012 Marina..... Jeg kunne ikke lade vær' at trække på smilebåndet, da jeg læste, hvad dit største ønske var. Det er også lige mit smiley
    Dog kunne jeg godt nøjes med endevæggen i stuen, ( gavlen ).
    Men det samme her, gerne med bøger fra guld, til loft smiley

• #4   30. apr 2012 Jeg er også en af dem der kun tyer til nettet når jeg bare ikke kan finde info nogen steder om nogle planter.

De to bøger jeg vil fremhæve er:

Lademanns Blomsteratlas. Dansk udgave ved Åge Nocolaisen.
    Her kan man finde stort set de fleste planter, og der er en kort fortælling om plantens pasning og pleje, dens oprindelse osv.

Stenbedet af Jørn Dannesboe
    For dem der er interesseret i stenbede, opbygning, gode fif og en flot fortælling om de forskellige stenbedsplanter.

• #5   30. apr 2012 Hvor er det spændende at læse om Jeres bud herinde. Jeg synes helt klart også, at bøger tæller over internettet. Det er lidt ligesom at læse reklamer - det er ikke det samme på nettet, som det er når man sidder med dem. Griner smiley

Jeg har lige fået to bøger af Signe Wenneberg - "Min første have" og "Spis din have".
    Derudover har jeg bestilt "Drivhusdrømme" af Claus Dalby, "Camillas have" af Camilla Plum, "Clematis" og "Isabellas store bog om køkkenhaven" af Isabella Smith. Jeg får også Isabellas havedagbog her en af dagene, som en forskudsfødselsdagsgave, så håber, at der er noget godt imellem smiley

Mon der findes en bog der omhandler hostaer?

• Karin H

#6   30. apr 2012 Hvor er det dejligt at høre, der er andre der foretrækker bøger frem for nettet smiley
    Ofte blir man betegnet som gammeldags, når man giver udtryk for, at bøger kommer først.... Så det er da rart her er ligesindede smiley

• #7   30. apr 2012 Ja præcis smiley Og så er det ingen hemmelighed, at sådanne havebøger også pynter godt smiley

• Karin H

#8   1. maj 2012 Lige præsis Sofie smiley

• #9   1. maj 2012 Jeg synes jeg har bøgerne bedre lige ved hånden og kan tage dem med mig. PC kan man altså ikke lige slæbe ud i blomsterbedet og det tager jo også lidt tid at starte den op. Det kan jeg ikke vente på når det er nu og her.

Jeg fik en kasse af min gamle nabo på 82 år. Den kasse var hans kones hvor hun samlede på havekort fra et eller andet gammelt ugeblad. Samlingen er næsten komplet og blevet ret uvurderlig for mig. Jeg mener serien hedder Havens ABC. Det er en hulens mange år siden den blev samlet, men jeg har så stor fornøjelse af den.

• #10   1. maj 2012 Man er bestemt ikke gammeldags når man foretrækker bøger frem for nettet.. smiley Det vil vi ikke have hængende på os.. smiley

Jeg har fået min mors haveleksikon (Lademans) og det er blevet læst fra ende til anden i de kolde vintermåneder ,, derud over er Politikens havebog også god.

Min mor og jeg plejer at udveksle bøger med jævne mellemrum,, det er ikke så dyrt når man har en partner in crime til at dele byrden med hehe.

Tilslutter mig reolen fra gulv til loft smiley
    For år tilbage havde alle bøger fremme,, nu gemmes de væk, så alt kan se så rent og moderne ud. Men jeg vil nu gerne have sådan en reol smiley

• Karin H

#11   1. maj 2012 Nej vel Annica smiley
    Jeg er så en af dem, der absolut ikke følger treenden, med moderne, og ikke moderne. Vi bor lige efter egen smag....
    Har et bogskab, med glas låger, desværre er der ikke mere plads, så videre i overdelen til chartollet...men men men....der er heller ik mere plads smiley
    Så der er kun én mulighed nu, og det er reolen fra gulv til loft smiley

• Karin H

#12   1. maj 2012 I genbrugsforretninger der har bøger, finder man også mange gode havebøger, og ofte næsten ikke brugte.... Og til billige penge smiley

• #13   1. maj 2012 Andre der har en slags "havedagbog"? smiley

• #14   2. maj 2012 Jeg er lige pludselig blevet moderne smiley Jeg har altid elsket genbrugsbutikker, og ting med sjæl. Og nu er det jo blevet så moderne. Hvilket man kan se på pris..... Men bøger er stadig billig der smiley Og de har altså mere sjæl end pc'en har

Jeg føre en havedagbog over køkkenhaven. Jeg er stadig ny med grønsager, så for at se hvad som fungere og hvad jeg ikke gider til næste år, er det et godt redskab.

Hav en super dag i solen

• #15   2. maj 2012 Super ide´ med en havedagbog,, den tror jeg lige at jeg kopirer smiley

• Tobias A
    Tobias A Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #16   5. maj 2012 Den nye selvforsynende have af John Seymour

• #17   5. maj 2012 Annica P: Hvis du er til fine bøger, så har Isabella Smith lavet en havedagbog. Jeg synes simpelthen, at den var uundværlig i min bogsamling smiley

• #18   6. maj 2012 Sofie H

Ok smiley
    Jeg er på SU, så jeg kan godt nøjes med sådan en af de der billige "kina-bøger" eller hvad de nu hedder. Så er der lidt flere penge til at købe nye blomster for hehe smiley

• #19   6. maj 2012 Jeg har ikke så mange bøger endnu, men var så heldig at få nogle stykker i fødselsdagsgave af familien for lidt tid siden...

En af bøgerne er jeg blevet specielt glad for, den hedder:
    Haveåret - En praktisk guide til havearbejde
    af: Eva Rönblom

den henter jeg pt utrolig meget inspiration i og hjælp. Jeg har fået utrolig mange haveplaner pga. netop den bog som jeg allerede pt. er i fuld gang med smiley

• #20   9. maj 2012 ÅHHH jubel jubel,, har lige haft fødselsdag og min skønne mor har i den anledning givet mig bogen "fra akeleje til klematis",, har endnu ikke haft fornøjelsen af at kigge i den, da hun bor på Sjælland og jeg i Nordjylland, men onsdag i næste uge går turen østover, og så skal jeg begrave min næse i den smiley
    Skønt med endnu en juvel til samlingen smiley

• Iben
    Iben Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Haver: 1 Svar: 6
    #21   10. maj 2012 Ja jeg er så også en af de gammeldaws.
    Jeg er selv indehaver af Havens staude leksikon, i flere udgaver.
    Farver i haven
    Have drømme 1+2, drivhus drømme, og krukker i haven af Claus Dalby.
    Monets have.
    Have haves.
    Vand i haven (hvilket jeg stadig ønsker mig i virkelig forstand)
    Politikkens store staude bog
    Blomster værkstedet
    Forårsblomster
    Havens buske og træer
    Små ting i pil
    + alle de sidste 14 års blade fra Haveselskabet.
    Og så har jeg min egen private mappe med forskellige udklip, artikler og haveskitser fra have arkitekten. Gemte navnesedler fra div roser og meget andet.
    Urtehave plan fra de forgangne år.
    Uundværlige ting især i de mørke vinter aftener hvor man drømmer om kirsbær træer der blomstrer og blå himmel.

• #22   11. maj 2012 Iben: Du inspirerer mig helt til at lave min egen lille "samling" smiley

• Karin H

#23   11. maj 2012 Dejligt vi alligevel er så mange "gammeldags" smiley
    Meeen.......nu går jeg lige imod mine ods.....
    Denne side ser faktisk rigtig go ud. www.haveABC.dk
    Man ska jo heller ik være helt baglæs smiley

• #24   12. maj 2012 den side ser meget god ud. Forsiden ser ud til at være nem at overskue smiley Tak for det link. Det er gemt og vil helt sikkert blive brugt

• Karin H

#25   12. maj 2012 Det var så lidt smiley
    Ja den har fine overskuelige ikoner.....

Jeg fandt i dag en havebog, den lå i huset på vores containerplads.
    Sprit ny..... Farver I Haven af Jane Schul, fra Gyldendals bogklub.
    Hvor heldig ka man være smiley

Kommentér på:
Havebøger.

Annonce