{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.427 visninger | Oprettet:

Opbevaring af blomsterløg?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har haft nogle perlehyacinter, hyacinter og de der små påskeliljer i krukker. Nu er de visnet ned og jeg vil gerne gemme dem.

Men da jeg skal flytte, er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal opbevare dem?!

Dessuden er hyasinterne ikke visnet helt ned, fik dem i krukker af min nabo. Og da hun ikke har taget højde for jorden er de fleste rådnet. Så turde ikke la dem være og har taget dem op.

Skal jeg klippe toppen af løgne og hvordan skal de ligge for at ha det optimali til de kan komme i jorden igen?!

Hilsen Cecilia!...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opbevaring af blomsterløg??
  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #1   28. maj 2012 Jeg prøvede noget hetl nyt ( for mig ) sidste år, jeg brugte nylonstrømper, til opbevaring.
    Da jeg havde taget løgene op, lå de lige i en åben kasse, for at tørre.
    Derefter fyldte jeg nogen nylonstrømper, knude på, og et skilt, hang dem så op i skuret. Det fungerede rigtig fint....
    Normalt tager jeg ikke løg op, men det var lidt samme grund som dig, at vi ikke vidste, om vi flyttede, inde de kom igen.

• #2   28. maj 2012 Det lyder som en super ide.
    Så jeg behøver ikke at klippe toppene af? Bare lad dem visne når løgene ligger og tørre?

• Karin H

#3   29. maj 2012 Normalt siger man jo, de ska blive i jorden, imens toppen visner, men hvis du ikke har mulighed for det, ja bare grav dem op, og lad dem ligge, i en åben kasse og visne der....hvis der er tid til det. Ellers må du klippe toppen af....

En del af mine, lagde jeg i år i krukker, men mange kom kun med grønt smiley
    Så jeg ved ikke om man evt. sætter dem tilbage, så de ikke kommer det første år, man planter dem igen...

• #4   29. maj 2012 Det første år kommer der sjældent blomst.

Det er de løg som har ligget i forkert jord og hvor de fleste er rådnet. Spm stadig er grønne i toppen. Turde ikke la dem blive i potter, da de så osse bare ville rådne.

• Karin H

#5   29. maj 2012 Jeg har prøvet det med Dahlia knolde, dem lod vi ligge i potter, de rådnede også smiley

Kommentér på:
Opbevaring af blomsterløg??

Annonce