6.427 visninger
|
Oprettet:
Opbevaring af blomsterløg?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg har haft nogle perlehyacinter, hyacinter og de der små påskeliljer i krukker. Nu er de visnet ned og jeg vil gerne gemme dem.
Men da jeg skal flytte, er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal opbevare dem?!
Dessuden er hyasinterne ikke visnet helt ned, fik dem i krukker af min nabo. Og da hun ikke har taget højde for jorden er de fleste rådnet. Så turde ikke la dem være og har taget dem op.
Skal jeg klippe toppen af løgne og hvordan skal de ligge for at ha det optimali til de kan komme i jorden igen?!
Hilsen Cecilia!...
Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
Da jeg havde taget løgene op, lå de lige i en åben kasse, for at tørre.
Derefter fyldte jeg nogen nylonstrømper, knude på, og et skilt, hang dem så op i skuret. Det fungerede rigtig fint....
Normalt tager jeg ikke løg op, men det var lidt samme grund som dig, at vi ikke vidste, om vi flyttede, inde de kom igen.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 53
Så jeg behøver ikke at klippe toppene af? Bare lad dem visne når løgene ligger og tørre?
En del af mine, lagde jeg i år i krukker, men mange kom kun med grønt
Så jeg ved ikke om man evt. sætter dem tilbage, så de ikke kommer det første år, man planter dem igen...
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 53
Det er de løg som har ligget i forkert jord og hvor de fleste er rådnet. Spm stadig er grønne i toppen. Turde ikke la dem blive i potter, da de så osse bare ville rådne.
Opbevaring af blomsterløg??