{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.410 visninger | Oprettet:

Ang. valg af klatreplanter {{forumTopicSubject}}

Hej alle...
Her i de stille vintertimer går tankerne jo på de nært stående projekter i min lille kolonihave, og til en af disse, vil jeg meget gerne have lidt hjælp...!

Det drejer sig om at jeg gerne vil have nogle klatreplanter til at gro i et "stativ" af Rionet, men ved ikke hvilke planter der ville være gode til det!? jeg vil gerne ha det er nogle planter der dækker, så det gir en slags læ, nogle der gror forholdsvis hurtigt, og tænkte at der ku være lidt roser eller blomster med flotte farver ind imellem!? men har ingen anelse om hvilke blomster/planter man skal begive sig igang med at plante!????

Håber rigtig meget på I vil hjælpe mig, med nogle forslag, for er på helt bar bund, og ved aldeles INTET om planter smiley

På forhånd tak for hjælpen

Jeppe Kjær


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. valg af klatreplanter
  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #1   23. jan 2013 klematis, der er feks nogen der blomstrer 2 gange...

  • #2   24. jan 2013 Ja. Klematis findes i mange varianter, er flotte, gror hurtigt og er billige i indkøb. De fleste skal dog klippes ned til efteråret, så de første forårs måneder har du ingen læ. Der er jo også muligheden: efeu. Men den har ingen blomster. Du kunne også prøve med en guldregn eller blåregn, men de får frøkapsler som er giftige "hvis der er småfolk" i nærheden. Hvad med en vin. Den har godt nok ingen blomster men til gengæld får den druer! Du kunne måske også prøve en kaprifolie.

  • #3   25. jan 2013 Det blir nok klematissen der vinder... måske blandet med lidt efeu evt. kan det lade sig gøre? Det bliver en ret lang række der skal "dækkes" nemlig... giftige planter tror jeg jeg holder mig fra, bare for en sikkerheds skyld smiley - men virkelig mange gange tak for svarene....er glad for i gider hjælpe en forvirret ung mand smiley

  • #4   26. jan 2013 Jeg er ikke sikker på om efeuen ikke vil kvæle klematissen.

Kommentér på:
Ang. valg af klatreplanter

Annonce