{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.361 visninger | Oprettet:

Christian  H
Christian H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Hvilken motorsav skal man vælge? Brugt {{forumTopicSubject}}

Min Partner 540S er ved at have tjent sin tid, og hænger nærmest i bogstaveligste forstand i laser.
Så jeg kigger efter en ny brugt motorsav der kan bruges, til billige penge.
Hvilken vil i anbefale?
Har haft lidt kig på noget Husqvarna, Jonsered og Sachs Dolmar.
Partner ved jeg er en god sav, da jeg jo selv har en, og min far købte en brugt for 30 år siden, som havde tjent ham flittigt indtil for 3 år siden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken motorsav skal man vælge? Brugt
  • kim p
    kim p Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Svar: 3
    #1   27. feb 2013 heysa har selv lige stået i samme situation.
    og jeg har brugt timer og atter timer på nettet for at finde ud a hvad jeg skulle have:)
    men her er lidt facts.

jonsered og husqvarna er ejet af samme firme og er stort set samme maskine, bortset fra husqvarna har lidt flere sikkerhedsbremser.

stihl skulle være det bedste de bliver rost til skyerne.

sach dolmar , som ikke findes mere men som er blevet overtaget af makita , og det var denne jeg købte også rigtig dejlig maskine, har ingen problemer med den . og kan kun anbefale den smiley håber det kunne hjælpe dig lidt smiley

• Christian  H
    Christian H Tilmeldt:
    maj 2012

#2   28. feb 2013 Jonsered plejer at være billigst brugt, så det hjalp en del at man nu ligeså godt kan købe en til 1000 kr. fremfor 4500 kr.

Sachs Dolmar, er det fra de fabrikker som også lavede de gamle Sachs knallertmotorer? Er meget stor fan af dem nemlig, men er i tvivl om deres motorsave er så "nye" at de ikke er fra de oprindelige ejere.

• Unknown !
    Unknown ! Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #3   1. mar 2013 Jeg er ikke den store ekspert, men jeg har lige rendt rundt i skoven en uge og fældet træer. Der brugte vi semi-pro modeller fra Stihl og Husqvarna. Jeg kan bedst lide Husqvarna til fældning og Stihl til afgrening.

• Mister No Name .
    Mister No Name . Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #4   2. mar 2013 Er 100% sikker på du får bedst motorsav i Stihl og Husqvarna til pengene..
    Personligt vil jeg vælge Stihl end Husqvarna - men de er bestemt lige gode, kvalitetsmæssig da de er bygget til proffesionel brug, begge to... ( det dejer sig kun om smag mellem de to maskiner for midt vedkommen )

Men igen - til pengene havde jeg investeret i enten Stihl eller Husqvarna, da det er det bedste på marked.

• Peder M
    Peder M Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 30
    #5   9. mar 2013 Nu skal i huske at alle mærker gode og dårlige modeller, prof og have modeller... Dog vil jeg vælge johnsered, stihl eller husqvarna da disse mærker udvikler mest. Husqvarna er dog klart dyrest da de er en smugle lettere end de andre save. Personligt er jeg mest til stihl da jeg syntes der er færrest reperationer på dem.
    Nu skriver du ikke hvad du skal bruge saven til, er det tilladt have arbejde eller 30 rm brænde i skoven hvert år?
    En god lille sav er stihl 260 brugt. En prof sav der bare køre og køre. Dens opgraderede model 261 koster 3500 plus moms fra ny..

VH Peder, skovfoged smiley

• Christian  H
    Christian H Tilmeldt:
    maj 2012

#6   14. mar 2013 Det er lidt til allround. Skal både hente omkring 20-25 rummeter om året, samt bruge den til småting i haven. Vil lige understrege på det kraftigste, at min gamle Partner S520 er utrolig tung at have over hovedet i en halv time, når hækken lige skal kortes ned smiley Kunne godt bruge en solid, men samtidig let håndterlig sav smiley

• Peder M
    Peder M Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 30
    #7   15. mar 2013 261 /260 stihl. En ny farmer model koster altså ikke det store og du spare hurtigt merprisen i reperationer!

Kommentér på:
Hvilken motorsav skal man vælge? Brugt

Annonce