7.361 visninger
|
Oprettet:
Hvilken motorsav skal man vælge? Brugt {{forumTopicSubject}}
Min Partner 540S er ved at have tjent sin tid, og hænger nærmest i bogstaveligste forstand i laser.
Så jeg kigger efter en ny brugt motorsav der kan bruges, til billige penge.
Hvilken vil i anbefale?
Har haft lidt kig på noget Husqvarna, Jonsered og Sachs Dolmar.
Partner ved jeg er en god sav, da jeg jo selv har en, og min far købte en brugt for 30 år siden, som havde tjent ham flittigt indtil for 3 år siden.
sep 2011
Følger: 1 Svar: 3
og jeg har brugt timer og atter timer på nettet for at finde ud a hvad jeg skulle have:)
men her er lidt facts.
jonsered og husqvarna er ejet af samme firme og er stort set samme maskine, bortset fra husqvarna har lidt flere sikkerhedsbremser.
stihl skulle være det bedste de bliver rost til skyerne.
sach dolmar , som ikke findes mere men som er blevet overtaget af makita , og det var denne jeg købte også rigtig dejlig maskine, har ingen problemer med den . og kan kun anbefale den
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
Sachs Dolmar, er det fra de fabrikker som også lavede de gamle Sachs knallertmotorer? Er meget stor fan af dem nemlig, men er i tvivl om deres motorsave er så "nye" at de ikke er fra de oprindelige ejere.
sep 2011
Følger: 1 Svar: 2
jan 2012
Følger: 1 Svar: 1
Personligt vil jeg vælge Stihl end Husqvarna - men de er bestemt lige gode, kvalitetsmæssig da de er bygget til proffesionel brug, begge to... ( det dejer sig kun om smag mellem de to maskiner for midt vedkommen )
Men igen - til pengene havde jeg investeret i enten Stihl eller Husqvarna, da det er det bedste på marked.
mar 2013
Følger: 1 Svar: 30
Nu skriver du ikke hvad du skal bruge saven til, er det tilladt have arbejde eller 30 rm brænde i skoven hvert år?
En god lille sav er stihl 260 brugt. En prof sav der bare køre og køre. Dens opgraderede model 261 koster 3500 plus moms fra ny..
VH Peder, skovfoged
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
mar 2013
Følger: 1 Svar: 30
Hvilken motorsav skal man vælge? Brugt