{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.288 visninger | Oprettet:

Eva K
Eva K
Tilmeldt:
16. sep 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Elektrisk hegn - løsning omkring lågen {{forumTopicSubject}}

Jeg kom lige i tanke om at det måske var herinde man skulle spørge.

Jeg har et katteopdræt, og ønsker at holde mine katte inde i vores have. Vores første løsning var et lodret udhæng af voliere net på vores 180 cm lamelhegn. Det er som regel nok, bare ikke lige her - med en adræt europé-hunkat.

Vi er derfor nu igang med at sætte strøm på den øverste del af hegnet. Jeg har lavet et album herinde med billeder af det:
http://www.havebazoom.dk/fotoalbum/diverse_have/516-vores_hegn?status=1


Da vi har træhegn, har vi fremfor at trække jord-tråde, valgt at sætte metalhegn på træhegnet, for at være sikker på katten har jordforbindelse når den rammer strømtrådene.

MEN her kommer så problemet, hvad med lågen! Vores hegn går kun på 3 sider, da huset selv udgør den 4. side. Og vi har en låge i midten.

Vi ønsker ikke at trække trådene på tværs henover åbningen:
1. Vi har en vinduespudser med en pokkers stor og lang stige der kommer et par gange om året

2. Vi vil gerne en lidt mere diskret og gæste-venlig løsning.

Det jeg havde tænkt mig var at vi satte strømmen på lågen, så den følger med når lågen åbnes.

Det betyder at vi vælger at trække en strømtråd nedenunder hegnet for at forbinde den sidste del af hegnet. Vi har købt denne trådstype: http://www.harald-nyborg.dk/p4102/hegnstraad-nylon0-28mm-250m-rl

Mit spørgsmål er så: Hvad skal jeg bruge for at trække det under? Vi har snakket om at trække hegnstråden i et plastikrør eller om der mon er noget ledning til det?
(Jeg aner nada om den slags her)



Og med jordforbindelsen? Kan den trækkes med under i et plastik rør?
Hvis, hvilken slags ledning skal jeg så bruge?

Eller skal jeg have i endnu et jordspyd, så den del af metalhegnet, der er på den anden side af lågen får forbindelse på den måde?


Vi har ikke bil og bor ikke så det er så nemt at komme i et byggemarked, men på lørdag har vi mulighed for det, så jeg vil derfor meget gerne helt præcist vide hvad jeg skal købe, da jeg ikke sådan lige kommer derud igen foreløbig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektrisk hegn - løsning omkring lågen
  • #1   28. mar 2013 Hvad med at høre en elektriker om det? Kan godt se det er svært. Men kan jo være at han/hun har en super fiks ide. Eller ved det med jordforbindelse og sån.

  • Eva K
    Eva K Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   30. mar 2013 Vi valgte den løsning, der hedder at vi graver et plastik rør ned under lågen og sætter noget over, så det ikke regner ned og der bliver fyldt med blade osv. Så har vi købt X antal meter udendørs ledning, og så kommer strømmen til at gå i den ene, og jordforbindelsen i den anden.

    Lige pt venter vi på bedre vejr, for at se om den løsning virker, hehe smiley Ville nu være rart hvis sneen smeltede her inden april smiley


Kommentér på:
Elektrisk hegn - løsning omkring lågen

Annonce