{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
26.438 visninger | Oprettet:

Daniel W
Daniel W
Tilmeldt:
3. maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Gammel Vindue, kan jeg klippe den ind nu? {{forumTopicSubject}}

G'morgen til jer alle.

Jeg står i den "herlige" situation, at vi er ved at fræse fuger ud på vores nykøbte hus, og efterfølgende skal vandskure skidtet.

Men på sydgavlen har vi en kæmpemæssig vindrues plante, som har fået lov til at gro vildt de sidste.. ja vil skyde på 8-10 år. (Blå vindruer, hvis det gør en forskel)

En ting er at den kraftigt trænger til at blive klippet godt ind til benet, så den kan starte på en frisk, en anden ting er at den er meget i vejen for det arbejde vi skal udføre de næste par måneder.

Så spørgsmålet lyder, kan jeg klippe den kraftigt ind i år/NU? Eller er jeg tvunget til at vente til vintertid med at gøre det?

Har vedlagt et hurtigt billede der giver et lille indtryk af hvad jeg er oppe i mod, den er blot klippet fri af husmuren lige nu, og var så tung foran at den blot lå sig på jorden.

Mvh. Og god weekend til jer alle.
/Daniel.


Bilviden du skal have styr på
bilnyheder er en bilnyhedsside, hvor du kan få hjælp til at udvide din viden, indenfor bilområdet. Sidens forskellige guides, tips/tricks og huskelister er med til at udvikle og styrke dig, som billist.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel Vindue, kan jeg klippe den ind nu?
  • Peder M
    Peder M Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 30
    #1   3. maj 2013 En så lille busk kan du godt klippe ind endnu men skal gøres meget snarligt. Når de første skud er brudt er det for sent.

  • Daniel W
    Daniel W Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   4. maj 2013 Lille og lille, billedet kan godt snyde lidt. Da den stod op ad muren var den 1.5meter høj, 1.5meter bred og så en meters penge ud/i dybden.

    Men det lyder rigtig godt, jeg satser på at klippe den ind til de 3-4 store grene hvor alt det breder sig fra. og lade disse 4 grene være bundet op af husmuren ala espaliere, nogen indvendinger i mod dette? Og hvordan vil vindrue høstning i så fald være i år.. ikke eksisterende? smiley


  • Peder M
    Peder M Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 30
    #3   4. maj 2013 Lille men med store druer smiley

  • Daniel W
    Daniel W Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   4. maj 2013 Hehe, det er super. Jeg siger tak for hjælpen, vil gå ud og finde saksen frem smiley

Kommentér på:
Gammel Vindue, kan jeg klippe den ind nu?

Annonce