{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.077 visninger | Oprettet:

Lotte K
Lotte K
Tilmeldt:
15. sep 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Min hortensias blomster bliver grønne? {{forumTopicSubject}}

Jeg har for lidt over en måneds tid siden, plantet min hortensia ud, fra krukke i haven, til et bed med halvskygge.

Jeg fik afvide på planteskolen, at jeg skulle plante den i rhonedendunjord, jeg ved ikke om det kan have noget at skulle have sagt, ang mit problem.

For blomsterne på min hortensia, bliver bare mere og mere grønne. I starten tænkte jeg, at den måske bare var ved at afblomstre, men blomsterne er spændstige og friske, og er ikke ved at visne.

Det er en pink havehortensia, som trivedes super godt i min store krukke med alm. muldjord i.

Hvad kan der være gået galt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hortensias blomster bliver grønne?
  • Lotte K
    Lotte K Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   31. aug 2013 Jamen det var jo netop muldjord jeg havde blomsten i, da den var fin og pink smiley nu da jeg har plantet den ud i mit bed, og blandet jorden med rhonedendrun jord, bliver blomsterne grønne smiley

  • mette Damm N
    mette Damm N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #3   5. sep 2013 Mange hortensia skifter farve i løbet af blomstringen, mine store bliver også først lyserøde og derefter grønne, inden de så til sidst visner. Mine forældre har lige fået en, der har 4 farver i løbet af en blomstring, startende med grøn, lyserød, en jeg ikke kan huske og til sidst grøn igen, så mon ikke bare det er sådan din plante er.

  • Peder  M
    Peder M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Svar: 28
    #4   15. sep 2013 Det er et spørgsmål om gødningen... Forskellige stoffer giver forskellige farver..

  • Lotte K
    Lotte K Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   15. sep 2013 Så hvilken gødning skal jeg give, for at få min lyserøde hortensia igen? Jeg er bestemt ikke tilfreds med den grønne farve, det er der nok af i forvejen i haven, synes jeg smiley

  • Peder  M
    Peder M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Svar: 28
    #6   3. okt 2013 Kan ikke huske om det desværre:(

Kommentér på:
Min hortensias blomster bliver grønne?

Annonce