{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.945 visninger | Oprettet:

Indretning af rækkehushave {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen der har nogen gode ideer smiley

Jeg er blevet den heldige ejer af den mest dødkedelige rækkehushave. Men det giver jo så bare muligheden for at skabe noget helt vildt spændende smiley

Haven måler 12 x 6,5 meter, så den er noget smal. Jeg synes det er svært at finde hjemmesider med inspiration til rækkehushaver, ellers kigge jeg de forkerte steder. Og min SU rækker desværre ikke til hjælp fra en haveakitekt smiley

Jeg vil rigtig gerne anvende alle niveauer i haven, altså både lavt og højt, men er bange for at jeg får lavet noget der mest er lavt.
Den foreløbige plan er at lave et højbed, der går ind i skrænten, for at "lukke" haven af, i den fjerneste ende og så skal det være muligt at klippe hækken (der er på de 2 lange sider) uden at træde på blomster. (Jeg får altid så dårlig samvittighed når jeg træder på dem) Men derudover må der gerne være blomster, i alt det andet.
Så hvis der er nogen der har gode ideer til hvordan eller hvor jeg kan finde yderligere info så er det velkomment smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indretning af rækkehushave
  • Karin H
    Karin H Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 5 Haver: 1 Emner: 7 Svar: 209
    #1   29. jan 2012 Har du ikke mulighed for at oprette haven herinde?
    Det er meget nemmere, for andre at give råd, hvis man kan se billeder af en have.....

Hilsen Karin

• #2   30. jan 2012 Så venter den bare på at blive godkendt. smiley

• #3   31. jan 2012 Jeg er vild med sten, både granit og natursten. Så det vil jeg selvfølgeligt foreslå. Du kunne jo finde et tema og prøve at Google det i billeder og se om der skulle være noget der kunne inspirere. smiley

• Karin H

#4   31. jan 2012 Vi har en have, der ikke er meget stører end din. Så tag gerne et kig, der kan være en del i en lille have smiley

• #5   31. jan 2012 Karin H; Det er en super flot have i har..Jeg er meget benovet over hvor meget i har plads til. Det er lige sådan en have jeg gerne vil ha´ , med masser af snitblomster og spændende oplevelser hele sommeren smiley

Susan H; Det vil jeg gøre. smiley selvom der helst ikke skal være for meget sten og granit. Jeg har overvejet at der skal være granitskærver på jorden foran højbedet, så der kan stå havebord og lign, og det er nemt at holde. smiley

• Karin H

#6   31. jan 2012 Annica....jeg må da lige undskylde mine album.
    Det er på Boliggalleri, jeg har flere album, hvor hele haven er at se, med div. ting, træer, blomster osv.
    Så jeg får da lige lagt et album op herinde også.....Så er det nemmere at se det hele....

• #7   31. jan 2012 Hehe,, ja gør lige det,, jeg sidder stadig og savler over din have.. og forsøger at skabe mig et indre billede af hvordan den ser ud i helhed smiley
    Det kribler allerede i mine fingre for at komme igang ude i haven.. Men tror desværre ikke min armkræfter rækker til at grave have på denne årstid, så jeg må nok vente lidt endnu smiley

• Karin H

#8   31. jan 2012 Er i fuld gang smiley

• #9   31. jan 2012 smiley glæder mig

De Dahlia du har, hvordan opbevare du dem om vinteren??

Jeg har et udendørsskur, der er bygget op af huset, rimeligt godt isoleret. men jeg er i tvivl om jeg kan opbevare dem der, eller om det er for koldt.

• Karin H

#10   31. jan 2012 Så er der lige oprettet lidt billeder, lægger flere ind hen ad vejen....
    Fo det meste er de gået til, i løbet af vinteren, selvom de har været opbevaret i en flamingo kasse, i et isoleret skur.
    Men i år har vi prøvet igen, tildækket med lidt jord, og hørsække.

Så de andre år, har vi faktisk måtte købe nye hvert år desværre smiley

• #11   31. jan 2012 Smukke billeder smiley

Hmm jeg må vist kaste mig over litteraturen og finde ud af hvordan jeg gør det bedst. Synes de er rigtig smukke.
    Men ellers er der jo også så mange andre blomster at vælge af, og ja man kan jo også bare købe nye hvert år.
    Jeg vil bare gerne prøve at gøre min have så "selvforsynende" som muligt. Jeg er på SU og er det nogle år endnu, så der er ikke kæmpe beløb at købe for,, og jeg bliver så nemt fristet når jeg går på planteskole smiley De står jo og siger, "tag mig med hjem" alle sammen hehe.
    Har også læst om plantemarkeder (private der sælger) og der er det vel lidt billigere,, smiley Så kan man lige...tage 5 ekstra hehehe

• Karin H

#12   31. jan 2012 Tusind tak Annica....

Vi vil også helst gemme fra år til år, det er også sjovere.
    Men desværre er de rådnet....et år prøvede vi at lade dem ligge i jorden, og så dække til med flamingo, og gran. Men det hjalp heller ikke.

Vores skur er også bygget op ad huset, og isoleret......Så jeg ved ikke rigtig hva vi gøre forkert smiley

Sidste år har vi taget en masse frø fra div blomster, så det bliver sjovt at se, når nu vi går i gang med at så.

• Karin H

#13   31. jan 2012 Men der er mange flotte haver herinde, så du skal nok kunne få lidt inspiration smiley
    Og som Susan H skriver så er natursten, og granit flot i haven.

Så hopper jeg lige af for i dag smiley

• #14   29. mar 2012 Annica P **Jeg vil bare gerne prøve at gøre min have så "selvforsynende" som muligt. Jeg er på SU og er det nogle år endnu, så der er ikke kæmpe beløb at købe for,**

Tag frø af sommerblomsterne til efteråret, lad dem tørre, og så er du selvforsynende med blomsterfrø smiley
    Man kan vel også gøre det med grøntsager. Jeg har indtil videre kun prøvet med dild. Men man kan vel gøre det med andet også. Jeg har fx nogle tørrede ærter, som jeg har tænkt mig at så i år.

Dahlia-knolde har jeg forsøgt at opbevare i muld i en flamingokasse, men med hård vinter var det ingen succes. Så jeg køber nye knolde hvert år.

• #15   4. apr 2012 Jeg har kastet mig ud i at prøve med nogle lobelia og løvemund (forspiring indendørs) Er ikke helt sikker på hvad resultatet bliver hehe,, der er lige pt. masser af små kim-planter,, men synes ikke rigtig der sker mere,, men det er nok tålmodigheden der skal lidt på prøve her smiley

Så har jeg købt Kanna knolde, og de kommer alle sammen. har dem i potter i soveværelset lige nu. Jeg har planer om at prøve om jeg kan få dem til at overvintre,,

Jeg vil prøve at samle frø af sommerblomsterne som du siger.
    Det er jo ikke fordi jeg slet ikke vil bruge penge, men kan bedst li´ planter "som klare sig selv" så derfor er jeg mest til stauder og lign..
    smiley men tak for rådet smiley

• #16   4. apr 2012 De skal nok blive større, de små spirer. Når jeg har sået, går jeg også altid og venter utålmodigt på at de spirer frem. Indtil videre har jeg kun sået lidt petunia - og de spirer er såå bittesmååå, men skal nok komme - det plejer de da.

Stuader ja. En af mine yndlingsstauder er løvefod - synes den er så fin.

Kommentér på:
Indretning af rækkehushave

Annonce