{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

Hjælp med at finde en græs- eller bambus-art {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg skal have et lille stykke afskærmet, og ville først have sat hegn men kom så i tanke om bambus (da jeg jo godt kan lide noget levende). Men er lidt i tvivl om der findes noget der kan opfylde mine krav. Det må osse være noget græs.
Det skal blive højt. Men ikke aggrasivt i vækst, da den må ikke blive for bred. Så den skal kunne luges tæt, hvis man kan sige det sådan.
Har i nogle ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med at finde en græs- eller bambus-art
  • kenneth H
    kenneth H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Svar: 68
    #1   22. dec 2012 Du kan godt finde bambus der dækker, men fælles for både bambus og græs er at HVIS det skal dække, skal du have en hidsig art, og den vil sprede sig.

    Du kan evt lave en slags "ramme" at plante dem i, så du fysisk forhindre dem i af brede sig i sidenerne.

    Der findes løsninger både i plast og stål


  • #2   5. jan 2013 Ja for det med at brede sif har jeg osse på fornemmelsen af, hvad jeg kan huske fra barndommen. Så slet ik noget dårlig idé at låse dem lidt inde! Håber jeg kan finde noget der er stærkt nok!

  • #3   24. jan 2013 Jeg har nogle elefantgræs. De vil også gerne brede sig, men hvis man bruger fliser på højkant, nede i jorden, vokser græsset ikke forbi dem. Elefantgræs kan ikke få rødderne særligt dybt ned. Til gengæld vokser de temmelig hurtigt.

  • Penelope
    Penelope Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   13. maj 2014 Papyrus! ... men det kræver meget vand og tålmodighed smiley

Kommentér på:
Hjælp med at finde en græs- eller bambus-art

Annonce