{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.133 visninger | Oprettet:

arg.. dræbersnegle {{forumTopicSubject}}

har lige lavet et indlæg ang. planter der underminere ukrudt..

tænkte jeg ville plante skovjordbær.. det er jo både lækkert og fint og nemt smiley

men vi har SÅ mange dræber snegle.. bedet er hævet med marksten. og har egentlig ikke fundet nogen o selve det bed jeg lige har lavet.. de ligger mest på gang stien under ALT ukrudtet.

er der noget jeg kan gøre for at for dem væk overhoved.. min mand går altid en tur efter fugtigt vejer der kommer de frem.. en aften sidste sommer fandt ham og min lille søn 200 på 30 minutter.. og vores grund er altså ikke så stor.. alle bliver slået ihjel.. men det er jo ikke kun en gang de har taget sådan en tur.. synes bare ikke det er særlig lækkert..

så havde tænkt at næste år i min køkkenhave jeg vil lave bliver lavet i nogen halvhøje bede.. kan man sætte noget snegle fælde op rundt om? det bliver lavet i træ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  arg.. dræbersnegle
  • kenneth H
    kenneth H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 68
    #1   11. jun 2012 Det eneste jeg har set fungere , er en kant hele vejen rundt , formet som et omvendt L så de skal kravle på hovedet for at komme over.
    I vinklen skal du så påsmørre brunsæbe med salt i , og det skal så gøres hver gang det er vasket væk.

Jeg har et stødhegn på grunden , et par steder er ledningen ikke mere en 2-3 cm over jorden , når en snegl kommer forbi , bliver den stegt , jeg ved ikke om man kunne lave et sneglestødhegn måske ?

• #2   11. jun 2012 haha.. cool. et stød hegn smiley ej det er nok ikke så smart med børn i haven smiley
    må se hvad der sker.. synes bare de er så ækle..

• #3   11. jun 2012 Hvis i ikke kan have Moskusænder i haven. Det er der jo ik mange der kan. Så er der ik andet end at tag én af gangen. Læg evt en træplade / nogle brædder, sneglene vil automatiskt søge derunder, fordi der er fugtigt og køligt. Og så er det bare en gang kogende vand ud over, så får man osse evt. unger og æg med. Tjek gerne hver dag. Og få evt. en alm. saks som i bliver enige om er til snegle. Klip sneglene over når i ser dem. Nogle timer efter er de andre snegle begyndte at æde at de døde og snip-snip så har man massegrav. Men det er den eneste måde.

• kenneth H
    kenneth H Tilmeldt:
    apr 2012

#4   11. jun 2012 Jeg bor selv langt ude på landet , de ligger næsten hale til næse her , ville med lethed kunne samle 1000 ind på en time eller to.

Jeg har droppet køkkenhave ved jorden , jeg har urter, tomater , sågar kartofler hængende i potter, og gamle spande .

Jeg borer et hul i bunden putter planten i på hovedet , og fylder efter oppe fra.

Så planten hænger under spanden , og du kan vande oppefra.

• #5   12. jun 2012 tror jeg prøver at lave nogen høje plantekasser og sætter de der metal snegle fælder på.. det er da et forsøg hver..

er ikke til det der med at mase og klippe dem.. er ved at brække mig bare jeg ser en.. haha..

synes bare det er så øv... man burde lave en voldgrav.. haha

• #6   12. jun 2012 Ja, det er svært hvis man ik kan tåle synet af dem. Jeg har en lille have. Så jeg kunne hurtigt slagte en masse ved en tur rundt. Havde en dåse, med låg. Og så gik jeg og samlede sammen og så kogende vand i når fangsten var færdig...
    Men min morbror's kone har køkkenhave i jordhøjde, og hun har gjort som jeg har forklaret før. Nu har de dog fået moskusænder, som æder sneglene.
    Så det kan lade sig gøre at ha kæmpr køkkenhave i jordhøjde, men det kræver at man kæmper lidt for det.

Jeg har selv lagt granitskærver og kabilærkasser, og ikke én snegl har kravlet derop. Ttror ik de kan li de skarpe sten. Så måske en idé istedet for voldgrav. ;oD

• #7   12. jun 2012 ja så er der heller ikke risiko for ungerne tager en svømmetur.. haha.. er ikke så skarp til at fjerne ukrudt.. så der er altså desværre sommetider ret meget.. og de synes jo det er fantastisk at ligge under en kæmpe mælkebøtte plante.. haha

men gratis skrærver er da helt sikkert det der skal pryde min urtehave så.. det er helt sikkert..

• #8   12. jun 2012 de siger også pindsvin æder dem.. så går ikke udfra vi har pindsvin her omkring.. haha

• #9   12. jun 2012 Jeg har haft held med øl-fælder. Man kan købe nogle trekantede nogle i plastik som er ganske effektive. Man hælder bare en slat øl i. Sneglene elsker øl, men kan ikke kom op igen. En skål gravet lidt ned gør samme nytte.

• #10   12. jun 2012 smart.. kunne være man skulle give det en chance smiley

• #11   12. jun 2012 bliv nu ikke for nærig med de skønne dråber. Pointet er at de drukner i øllen, ikke drikker sig i hegnet smiley Så et højt glas gravet ned må vel næsten være bedre end en skål.

• #12   12. jun 2012 haha.. de kan få alt det øl de lyster.. drikker det ikke selv smiley

• #13   12. jun 2012 Vinbergsnegle æder osse ægene. Så pas godt på dem! De må ikke kunne komme i ølfælderne!!

• kenneth H
    kenneth H Tilmeldt:
    apr 2012

#14   12. jun 2012 den her annonce stod i bunden af den her side , google holder øje med os smiley

Fælde til dræbersnegle2 stk, kun 25 kr. - Vi sælger også sneglegift m.m.
    www.tinasverden.dk

• #15   12. jun 2012 vi har mange vinbergsnegle, men stadig en millon dræbersnegle.. griner.. men der er vel også grænser for hvor meget de kan spise smiley

• #16   12. jun 2012 Kenneth H:
    They are watching!!!... smiley

Linda h:
    Ja, de har jo ikke så store mavser. Og de skal vel osse holde kolestorolet nede (eller hvad det nu er at der gør at vi kun må spise 2 æg om dagen)... *griner*

• #17   19. jun 2012 Jeg går en tur hver eller hveranden aften og samler dem sammen med en gammel pølsetang,, så skal jeg ikke røre ved dem. Men nu er min have jo heller ikke ret stor.
    Da jeg startede sidste år, samlede jeg over 100 hver aften den første uge, nu er der max 10, så det må da siges at være en fremgang,,,eller rettere,,tilbagegang hehe.

• #18   20. jun 2012 jeg ville ikke engang kunne tage de store med en pølsetang.. haha..
    synes faktisk ikke vi har haft så mange.. og jeg har ellers ordnet haven og ukrudt.. der har været få små.. så måske vi har fået fjernet en del æg her i efteråret.. men de kommer nok frem..

• Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 4
    #19   10. jul 2012 Vi har købt noget som hedder Ferramol, men synes ikke det virker 100%, vi har stadig rigtig mange i vores have:(

• #20   12. jul 2012 de er også kommet godt frem her.. øv øv..

• #21   12. jul 2012 Jo større sneglene er, jo mere ferramol skal de spise for at dø. Det vil sige at det er mest virksomt i foråret. Sommer og efterår er man er nød til at kombinere med at hakke dem over.

Jeg tager et sted mellem 100 og 150 snegle hver dag. Jeg har lavet en sneglehakker af en murske og et kosteskaft, så behøver jeg ikke bøje mig ned, og så lægger jeg ferramol rundt om køkkenhaven.

Selvom vi har rigtig mange snegle, der sniger sig ind fra en dam og et græsareal, så kan jeg stadig have en køkkenhave på denne måde.

• #22   13. jul 2012 manden samler dem og kommer dem i bremsevæske.. han prøvede skyllemiddel, men det blev altså opløst.. mega klamt faktisk smiley

jeg kan slet ikke have når man træder eller knækker dem.. fy føj.. haha..

• søren k
    søren k Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #23   22. jul 2012 jeg går en tur med salt bøssen vær aften og giver dem et strø så ætser de væk.

• #24   24. jul 2012 go ide.. men hold da kæft vi skal købe meget salt så.. smiley de er overalt i øjeblikket.. kan sgu dårligt træde ud af huset uden at træde på nogen smiley har i andre også så mange smiley

• #25   24. jul 2012 vi samler og samler og samler.... men det er jo virkelig uoverskueligt..

• #26   17. aug 2012 Super SneglefældenEffektiv - Miljøvenlig - Økonomisk DK's Naturfredningsforening godk.
    www.snegleslut.dk

Denne reklamerede havebazzom lige med smiley

• #27   27. aug 2012 Det er nok lidt sent på sæsonen, men næste år prøver jeg nok kobber-sneglehegn, og supplerer med snegleslut-ølfælden, som Majbrit og Jens linker til.

Og ja, gu er de snegle en plage, men de gør jo bare, hvad snegle nu engang gør. Der er da ingen grund til, at de skal lide ihjel, når de kan aflives hurtigt og humant. Og ingen grund til at forurene miljøet med bremsevæske, skyllemiddel og salt, når kogende vand eller ølfælder er ligeså - eller mere - effektivt.

Kommentér på:
arg.. dræbersnegle

Annonce