arg.. dræbersnegle {{forumTopicSubject}}
har lige lavet et indlæg ang. planter der underminere ukrudt..
tænkte jeg ville plante skovjordbær.. det er jo både lækkert og fint og nemt
men vi har SÅ mange dræber snegle.. bedet er hævet med marksten. og har egentlig ikke fundet nogen o selve det bed jeg lige har lavet.. de ligger mest på gang stien under ALT ukrudtet.
er der noget jeg kan gøre for at for dem væk overhoved.. min mand går altid en tur efter fugtigt vejer der kommer de frem.. en aften sidste sommer fandt ham og min lille søn 200 på 30 minutter.. og vores grund er altså ikke så stor.. alle bliver slået ihjel.. men det er jo ikke kun en gang de har taget sådan en tur.. synes bare ikke det er særlig lækkert..
så havde tænkt at næste år i min køkkenhave jeg vil lave bliver lavet i nogen halvhøje bede.. kan man sætte noget snegle fælde op rundt om? det bliver lavet i træ...
apr 2012
Følger: 1 Svar: 68
I vinklen skal du så påsmørre brunsæbe med salt i , og det skal så gøres hver gang det er vasket væk.
Jeg har et stødhegn på grunden , et par steder er ledningen ikke mere en 2-3 cm over jorden , når en snegl kommer forbi , bliver den stegt , jeg ved ikke om man kunne lave et sneglestødhegn måske ?
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 13
må se hvad der sker.. synes bare de er så ækle..
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 53
apr 2012
Jeg har droppet køkkenhave ved jorden , jeg har urter, tomater , sågar kartofler hængende i potter, og gamle spande .
Jeg borer et hul i bunden putter planten i på hovedet , og fylder efter oppe fra.
Så planten hænger under spanden , og du kan vande oppefra.
dec 2011
er ikke til det der med at mase og klippe dem.. er ved at brække mig bare jeg ser en.. haha..
synes bare det er så øv... man burde lave en voldgrav.. haha
mar 2012
Men min morbror's kone har køkkenhave i jordhøjde, og hun har gjort som jeg har forklaret før. Nu har de dog fået moskusænder, som æder sneglene.
Så det kan lade sig gøre at ha kæmpr køkkenhave i jordhøjde, men det kræver at man kæmper lidt for det.
Jeg har selv lagt granitskærver og kabilærkasser, og ikke én snegl har kravlet derop. Ttror ik de kan li de skarpe sten. Så måske en idé istedet for voldgrav. ;oD
dec 2011
men gratis skrærver er da helt sikkert det der skal pryde min urtehave så.. det er helt sikkert..
dec 2011
mar 2012
Følger: 1 Haver: 1 Emner: 2 Svar: 21
dec 2011
mar 2012
Følger: 1 Haver: 1 Emner: 2 Svar: 21
dec 2011
mar 2012
apr 2012
Fælde til dræbersnegle2 stk, kun 25 kr. - Vi sælger også sneglegift m.m.
www.tinasverden.dk
dec 2011
mar 2012
They are watching!!!...
Linda h:
Ja, de har jo ikke så store mavser. Og de skal vel osse holde kolestorolet nede (eller hvad det nu er at der gør at vi kun må spise 2 æg om dagen)... *griner*
jan 2012
Følger: 1 Haver: 1 Emner: 5 Svar: 32
Da jeg startede sidste år, samlede jeg over 100 hver aften den første uge, nu er der max 10, så det må da siges at være en fremgang,,,eller rettere,,tilbagegang hehe.
dec 2011
synes faktisk ikke vi har haft så mange.. og jeg har ellers ordnet haven og ukrudt.. der har været få små.. så måske vi har fået fjernet en del æg her i efteråret.. men de kommer nok frem..
jul 2012
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 4
dec 2011
dec 2011
Følger: 1 Haver: 1 Emner: 1 Svar: 7
Jeg tager et sted mellem 100 og 150 snegle hver dag. Jeg har lavet en sneglehakker af en murske og et kosteskaft, så behøver jeg ikke bøje mig ned, og så lægger jeg ferramol rundt om køkkenhaven.
Selvom vi har rigtig mange snegle, der sniger sig ind fra en dam og et græsareal, så kan jeg stadig have en køkkenhave på denne måde.
dec 2011
jeg kan slet ikke have når man træder eller knækker dem.. fy føj.. haha..
mar 2012
Følger: 1 Svar: 1
dec 2011
dec 2011
sep 2011
Følger: 1 Haver: 1 Emner: 2 Svar: 10
www.snegleslut.dk
Denne reklamerede havebazzom lige med
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Haver: 1 Emner: 6 Svar: 42
Og ja, gu er de snegle en plage, men de gør jo bare, hvad snegle nu engang gør. Der er da ingen grund til, at de skal lide ihjel, når de kan aflives hurtigt og humant. Og ingen grund til at forurene miljøet med bremsevæske, skyllemiddel og salt, når kogende vand eller ølfælder er ligeså - eller mere - effektivt.
arg.. dræbersnegle