Sådan kan du nemt træne i haven

Sådan kan du nemt træne i haven

6. mar 2018

Selvom sommeren har ladet vente på sig, er vejret virkelig blevet bedre på det sidste. Og det er de færreste, der elsker at træne i et indelukket træningscenter når vejret er godt. Det betyder én ting: Træningen skal rykkes udenfor i den friske luft!

Er du en af de heldige med en have, er det en mulighed for at skabe dit eget udendørs træningscenter hjemme hos dig selv. Få investeret i noget simpelt træningsudstyr du nemt kan rykke med ud i haven. Her er lidt inspiration til din udendørstræning.

Trampolin

Trampolin er noget de fleste nok forbinder med børn. Dog kan havetrampolinen faktisk give en god cardio-session. Dette kræver selvfølgelig at du har en trampolin i haven. Hvis du ikke har det, læser du selvfølgelig blot forbi dette punkt.

Hvis du på trampolinen tænker lidt over at spænde op når du hopper, aktiverer du både dine balder, lår, core og ryg. Det kan give en god og skånsom cardio-træning. Hop i 20-30 minutter for at få det meste ud af træningen. Trampolinen er især en god træningsform hvis fx dine knæ eller ryg ikke kan klare de hårde stød, man får ved at løbe.

CrossFit

CrossFit behøver ikke kun dyrkes i et træningscenter – det kan også trænes hjemmefra din have. CrossFit kan nemlig trænes på mange forskellige måder, da det er en træningsform, hvor det gælder om at være alsidig i sine evner. Med CrossFit behøver du blot nogle få kettlebell, og ellers er din krop dit redskab. Du får trænet mange forskellige dele af din krop på en gang, og der er fokus på både styrke og kondition. Find inspiration på nettet og find nogle gode øvelser, og så er det ellers bare om at komme i gang med at træne i din have!

Sjipning

Det er ikke for sjovt at boksning altid inkludere træning med et sjippetov. Sjipning er nemlig en super effektiv træning, og de flest nybegyndere vil finde det svært ved bare at klare sjipning i 10 minutter i starten. Du lærer dog hurtigt at svinge sjippetovet uden om skinnebenene. Sjipning er primært træning for konditionen, men du skal huske at spænde op i din core, og får derved også lidt styrketræning ind over.

 

Træning med kropsvægt

Hvis du helst vil blive ved med den træning, du kender, kan du sagtens flytte din almindelige træning udenfor i det gode vejr. Tag en træningsmåtte med ud eller brug græsplænen som underlag, og giv den gas med øvelser som squats, mavebøjninger og planke. Du kan også anskaffe dig en træningsbold og tage med ud i haven, da den er især god til maveøvelser, balanceøvelser og øvelser til balder og baglår. Se nogle gode videoer med øvelser på træningsbolde her. For at træne din kondition kan du anskaffe dig en quick ladder, som du blot folder ud på græsset og så ’stepper’ hurtigt igennem med hurtige skridt. Gentag 10-20 gange imellem dine styrkepas.  

Yoga

Yoga kan udføres overalt! Også i haven. Du skal bare trække din yogamåtte udendørs, og ellers bare nyde at du rent faktisk kan lave din solhilsen ude i solen.

 

God træning!


Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


x