{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.290 visninger | Oprettet:

Valg af planter til forhave {{forumTopicSubject}}

Hej
Håber I derude kan hjælpe med lidt inspiration til valg af planter i vores forhave.
Vi skal have plantet buske (og måske et enkelt opstammet træ eller 2) i bedene, der ses på billedet. Vi kunne godt tænke os nogle planter, der ikke kræver for meget pasning. De må samtidig gerne tilføre forhaven lidt farver (blomster/farvede blade).
Bedene ligger på husets nord-øst side og der er således sol om morgenen/tidlig formiddag og ellers skygge resten af dagen..
Bedene måler 70x130cm
Har I nogle forslag til planter, der kunne egne sig godt her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af planter til forhave
  • elisabeth s
    elisabeth s Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 2 Haver: 1 Svar: 9
    #1   29. mar 2019 hej jeg vil nok snuppe nogle løg som vintergækker gå på jagt der er virkelig mange forskellige og så nogle påske blomster de 2 slags komme hver år uden og sku passe dem ,der ud over vil jeg sætte nogle stauder der også passer sig selv og komme igen uden noget hjælp en til to små træ vil jeg vælge opstammet frugttræer de skal godt nok klippes ind hver år næsten til stammen på den måde vi i have både blomster og grønt hen over året samt få nogle skønne æbler til sidst , min far har et par opstammet æbletræ og de giver rigtig mange frugt ,

  • #2   31. mar 2019 Hej

    som ovenfor nævnt: en masse dejlige løg til forårsblomster, som kommer igen og igen hvert forår smiley . Jeg har selv roser + pæoner (bonderoser) stående mod øst, så jeg vil tro du kan have disse.

    Held og lykke med projektet.

    Mvh. Anja


  • Jytte  R
    Jytte R Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #3   25. jan 2020 I min lille øst vente have har jeg rododendron både store og små smiley har 2 store som jeg har opstammet så de ligner træer smiley og de blomstrer alle godt hvert forår. Det eneste pasning rododendron måske skal have hvert 5 år er nyt sur jord men givers der blade under dem behøver man ikke at give nyt sur jord til smiley .
    Rododendron blomstrer forår og har stedsegrønne blade.


Kommentér på:
Valg af planter til forhave

Annonce